Γενικά
Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημόσιων Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. – Π.ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2024-25, υποβάλλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής», μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ή μέσω της διαδικτυακής πύλης https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe-ananeose-eggraphes-se- geniko-kai-epaggelmatiko-lukeio ,
συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία, από την Πέμπτη 27 Ιουνίου 2024 και ώρα 07:00 έως και την Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024 και ώρα 23:59.
Στην περίπτωση ανήλικων μαθητών/τριών, την Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλει ο κηδεμόνας που έχει καταχωρισθεί ως «Κηδεμόνας E-eggrafes» στο ΠΣ myschool, σύμφωνα με την αριθμ. 35099/ΓΔ4/05-04-2024 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.. Σε περίπτωση ενήλικων μαθητών/τριών, Ηλεκτρονική Αίτηση μπορούν να υποβάλουν οι ίδιοι/ες, με τους δικούς τους κωδικούς Γ.Γ.Π.Σ. & Ψ.Δ. (TaxisNet), εφόσον είναι καταχωρισμένοι/ες στο ΠΣ myschool (ως κηδεμόνες του εαυτού τους).
Επισημαίνεται ότι:
α) Αναφορικά με τα Γυμνάσια, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν μόνο οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες οι μαθητές/τριες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, που φοίτησαν στη Γ’ Τάξη κατά το τρέχον σχολικό έτος 2023-24.
β) Οι εγγραφές/ανανεώσεις εγγραφών πραγματοποιούνται στα Γυμνάσια αυτεπάγγελτα, εφόσον ο/η μαθητής/τρια δεν έχει υπερβεί το 16ο έτος της ηλικίας του/της.
Σημειώνεται ότι, οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών οι οποίοι/ες έχουν υπερβεί το 16ο έτος της ηλικίας τους, ή οι ίδιοι/ες οι μαθητές/τριες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, υποβάλλουν χειρόγραφη αίτηση στο Γυμνάσιο καταθέτοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
……..
Είσοδος στην εφαρμογή e-εγγραφές
Για την είσοδο στην εφαρμογή e-εγγραφές, είναι απαραίτητοι οι κωδικοί Γ.Γ.Π.Σ. & Ψ.Δ.
(TaxisNet) του «Κηδεμόνα Ε-eggrafes» του/της μαθητή/τριας.
Για τα ενήλικα προστατευόμενα μέλη, που δε διαθέτουν κωδικούς Γ.Γ.Π.Σ. & Ψ.Δ. (TaxisNet), χρησιμοποιούνται αποκλειστικά οι κωδικοί Γ.Γ.Π.Σ. & Ψ.Δ. (TaxisNet) του «Κηδεμόνα Ε- eggrafes» ή του κατά τον νόμο υπεύθυνου αντίστοιχα που έχει καταχωριστεί στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool.
Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται αποδεικτικό έγγραφο δημόσιας αρχής για την ολοκλήρωση της εγγραφής τους στο σχολείο.
Επισημαίνεται ότι, αν οι αιτούντες/σες κηδεμόνες ή ενήλικοι/ες μαθητές/τριες δεν διαθέτουν κωδικούς Γ.Γ.Π.Σ. & Ψ.Δ. (TaxisNet), οφείλουν να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να τους αποκτήσουν έγκαιρα.
Οι Διευθυντές/ντριες των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, Επαγγελματικών Λυκείων ή Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων διευκολύνουν τους κηδεμόνες που δηλώνουν αδυναμία να υποβάλουν μόνοι τους την Ηλεκτρονική Αίτηση. Σε περίπτωση σύνδεσης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e- εγγραφές από την σχολική μονάδα, αυτή πραγματοποιείται με τους κωδικούς Γ.Γ.Π.Σ. & Ψ.Δ. (TaxisNet) του κηδεμόνα χωρίς αυτοί να γνωστοποιηθούν.
Οι αιτούντες/σες κατά την είσοδό τους στην εφαρμογή e- εγγραφές θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τις τάξεις και τις ομάδες προσανατολισμού των ΓΕ.Λ., τους τομείς και τις ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ., την Α’ τάξη Π.ΕΠΑ.Λ., τους τομείς της Β’ τάξης Π.ΕΠΑ.Λ. και τις ειδικότητες της Γ΄ τάξης Π.ΕΠΑ.Λ. που δύνανται να εγγραφούν.
Υποβολή αίτησης
Κατά την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης εμφανίζονται αυτόματα χωρίς δυνατότητα επεξεργασίας το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του κηδεμόνα, όπως αντλούνται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων & Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ. & Ψ.Δ.), η οποία παρέχει την υπηρεσία ταυτοποίησης των χρηστών της πλατφόρμας e- εγγραφές, ενώ καταχωρίζονται απαραίτητα τα παρακάτω στοιχεία:
Για τα ΓΕ.Λ.:
- Επιλογή Ημερήσιου ή Εσπερινού ΓΕ.Λ.
- Η τάξη στην οποία θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες το επόμενο σχολικό έτος
- Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας (Α΄ Λυκείου, στην περίπτωση που στη Γ΄ Γυμνασίου δεν διδάχθηκαν Γαλλικά ή Γερμανικά)
Για τα ΕΠΑ.Λ.:
- Η τάξη στην οποία θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες το επόμενο σχολικό έτος
- Η επιλογή έως τριών (3) ΕΠΑ.Λ.
……
Κοινά (ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ – Π.ΕΠΑ.Λ):
- Το σχολείο τελευταίας φοίτησης, καθώς και το έτος τελευταίας φοίτησης
- Ο Αριθμός Μητρώου (Α.Μ.) μαθητή/τριας (ο οποίος αναγράφεται σε πρόσφατο έλεγχο προόδου, στο Ατομικό Δελτίο μαθητή)
- Η ημερομηνία γέννησης του/της μαθητή/τριας
- Από ποιον/α καταχωρίζεται η Ηλεκτρονική Αίτηση
- Ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου του/της κηδεμόνα ή του/της μαθητή/τριας
- Το e-mail του κηδεμόνα ή του/της ενήλικου/ης μαθητή/τριας, σε περίπτωση που τελευταίο έτος φοίτησης είναι πριν το 2023-24.
Σημειώνεται ότι:
- Η Ηλεκτρονική Αίτηση επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α ́ 75).
- Οι αιτούντες/σες, οι οποίοι/ες δηλώνουν Τάξη/Τομέα/Ειδικότητα στην οποία δεν έχουν δικαίωμα να εγγραφούν, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, δεν έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη διαδικασία υποβολής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e- εγγραφές.
- Για να είναι δυνατή η ταυτοποίηση ενός/μίας μαθητή/τριας και η ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησής του/της στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-εγγραφές, ο/η αιτών/ούσα θα πρέπει να γνωρίζει τον Αριθμό Μητρώου (Α.Μ.) του μαθητή/τριας. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο γεγονός ότι ο Αριθμός Μητρώου διαφοροποιείται, όταν ο/η μαθητής/τρια αλλάζει σχολική μονάδα (π.χ. οι μαθητές/τριες που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2024-25 στη Β΄ Λυκείου έχουν διαφορετικό Α.Μ. από αυτόν που είχαν δηλώσει στην ηλεκτρονική αίτηση που είχαν υποβάλει πέρυσι, καθώς είχαν Α.Μ. από το Γυμνάσιο αποφοίτησης).
- Η ημερομηνία γέννησής του/της πρέπει να είναι ορθά καταχωρισμένη στο ΠΣ myschool. Χρήσιμο θα ήταν οι Διευθυντές/ντριες να ελέγξουν προσεκτικά τις ημερομηνίες γέννησης των μαθητών/τριών, οι οποίες θα πρέπει να καταχωρίζονται με την εξής σειρά: ημέρα- μήνας-έτος γέννησης.
- Τα στοιχεία των μαθητών/τριών οι οποίοι/ες φοίτησαν πριν από το σχολικό έτος 2013 – 2014, δεν περιλαμβάνονται στο ΠΣ Στην περίπτωση αυτή, καλούνται να καταχωρίσουν οι ίδιοι/ες τα παρακάτω στοιχεία:
- Τάξη τελευταίας φοίτησης
- Αποτέλεσμα φοίτησης
- Φύλο μαθητή/τριας
- Όνομα μαθητή/τριας
- Επώνυμο μαθητή/τριας
- Όνομα πατέρα μαθητή/τριας
- Όνομα μητέρας μαθητή/τριας
- Διεύθυνση κατοικίας μαθητή/τριας
- Οι μαθητές/τριες, που επιθυμούν να φοιτήσουν σε ΓΕ.Λ., δεν δηλώνουν σχολείο προτίμησης στην εφαρμογή e-εγγραφές, αλλά τοποθετούνται σύμφωνα με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανάλογα με την περιοχή της μόνιμης κατοικίας τους.
- Οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών και οι ενήλικοι/ες μαθητές/τριες πρέπει να γνωρίζουν ότι η κατανομή των μαθητών/τριών σε ΕΠΑ.Λ. γίνεται με βάση τη σειρά προτίμησης που δηλώθηκε και θα γίνει σε Τάξεις, Τομείς και Ειδικότητες που πληρούν τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους.
Αποτελέσματα κατανομής σε σχολικές μονάδες
Μετά την οριστική κατανομή τους σε συγκεκριμένο ΓΕ.Λ, ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ., οι ενδιαφερόμενοι/ες εισέρχονται εκ νέου, προκειμένου να ενημερωθούν μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://e-eggrafes.minedu.gov.gr
και συγκεκριμένα στο πεδίο «Οι αιτήσεις μου» (επιλογή επάνω αριστερά).
- Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας της εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής, οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να υποβάλουν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται κατά περίπτωση στη σχολική μονάδα κατανομής με κάθε πρόσφορο τρόπο, ήτοι με αυτοπρόσωπη παρουσία, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μεταφορτώνοντάς τα στην εφαρμογή e-εγγραφές (η τελευταία περίπτωση αφορά συγκεκριμένα δικαιολογητικά, όπως αυτά παρουσιάζονται στα σχετικά πεδία της εφαρμογής):
α. Για τα ΓΕ.Λ., μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.
β. Για τα ΕΠΑ.Λ., από την 08η Ιουλίου 2024 έως τη 19η Ιουλίου 2024 ηλεκτρονικά ή κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, με φυσική παρουσία, κατά τις ημέρες θερινής εφημερίας των σχολικών μονάδων.
……..
- Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητής/τρια αιτήθηκε τμήμα ΕΠΑ.Λ. που δεν πληροί τις προϋποθέσεις λειτουργίας (π.χ. ολιγομελές) και το οποίο χρειάζεται έγκριση για να λειτουργήσει, αναμένει νεότερη ενημέρωση από τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας. Αν το τμήμα δεν εγκριθεί, οι μαθητές/τριες, που κατανεμήθηκαν σε αυτό, θα πρέπει να υποβάλουν νέα αίτηση εγγραφής στην επόμενη φάση ηλεκτρονικών αιτήσεων στα υπάρχοντα/διαμορφωμένα τμήματα, μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές.
- Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητές/τριες που υποβάλλουν αίτηση σε τάξη, τμήμα, ή ειδικότητα είναι περισσότεροι/ες από τον αριθμό μαθητών/τριών που μπορεί να εξυπηρετήσει η σχολική μονάδα, πραγματοποιείται δημόσια κλήρωση, ώστε να καλυφθεί ο προβλεπόμενος ανώτατος αριθμός μαθητών/τριών ανά τάξη. Ειδικότερα, η κλήρωση:
- για την Α΄ τάξη διεξάγεται μεταξύ όλων των μαθητών/τριών οι οποίοι/ες έχουν κατανεμηθεί στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα
- για τη Β΄, Γ’ τάξη ΕΠΑ.Λ. διεξάγεται μόνο μεταξύ των μαθητών/τριών που προέρχονται από άλλη σχολική μονάδα για τις θέσεις που δεν έχουν ήδη καλυφθεί από τους μαθητές/τριες που φοιτούσαν το προηγούμενο σχολικό έτος στο συγκεκριμένο ΕΠΑ.Λ..
- Στην εξαιρετική περίπτωση κατά την οποία μαθητής/τρια δεν κατανεμήθηκε σε κανένα ΕΠΑ.Λ., η διαδικασία κατανομής του/της θα γίνει από την οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία απευθύνεται πριν την έναρξη της Β΄ φάσης εγγραφών τον Σεπτέμβριο, όπου ο/η Διευθυντής/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προτείνει την εγγραφή του/της σε υπάρχοντα τμήματα.
Επισημάνσεις
Για τους χρήστες:
Οι μαθητές/τριες ή οι κηδεμόνες αυτών που συναντούν δυσκολία στη συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων στην εφαρμογή e-εγγραφές μπορούν να απευθύνονται στο help desk της εφαρμογής στα τηλέφωνα επικοινωνίας που βρίσκονται στην αρχική σελίδα της πλατφόρμας e-εγγραφές (ΓΕ.Λ.: 2103443911, ΕΠΑ.Λ. – Π.ΕΠΑ.Λ.: 2103443913) Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 8:00 έως τις 16:00, όπως αναγράφεται σχετικά ή με e-mail μέσω της σελίδας «Επικοινωνία» της πλατφόρμας e-εγγραφές, εφόσον συνδεθούν, επιλέγοντας απαραίτητα τύπο σχολείου (ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ.). Επίσης, μπορούν να απευθύνονται στην πλησιέστερη σχολική μονάδα (Γυμνάσιο, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ., Π.ΕΠΑ.Λ.) της κατοικίας τους τις ώρες λειτουργίας της.
…….
- Για την επεξεργασία της αίτησης:
Οι αιτούντες/σες έχουν τη δυνατότητα τροποποίησης της Ηλεκτρονικής Αίτησής τους ή διαγραφής και υποβολής νέας όσο η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-εγγραφές δέχεται Ηλεκτρονικές Αιτήσεις και σε κάθε περίπτωση όχι μετά την τοποθέτηση/κατανομή σε σχολική μονάδα. Μετά την κατανομή, δυνατότητα διαγραφής της Ηλεκτρονικής Αίτησης υφίσταται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. μη έγκυρη αίτηση, αλλαγή τύπου σχολείου, αλλαγή τομέα – ειδικότητας ΕΠΑ.Λ., μη έγκριση ολιγομελούς κ.λπ.) με Υπεύθυνη Δήλωση προς τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου που έχει κατανεμηθεί προκειμένου να του/της ενεργοποιήσει τη δυνατότητα διαγραφής. Με την παραπάνω ενεργοποίηση, ο/η μαθητής/τρια/κηδεμόνας μπορεί να διαγράψει ο/η ίδιος/α την Ηλεκτρονική Αίτηση. Μετά τη διαγραφή της Ηλεκτρονικής Αίτησής του/της, ο/η μαθητής/τρια/κηδεμόνας, πρέπει να υποβάλει εκ νέου Ηλεκτρονική Αίτηση στην επόμενη περίοδο εγγραφών. (Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο Εγχειρίδιο Χρήσης και στις Συχνές Ερωτήσεις).
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την εγκύκλιο με αριθμ. Φ13α/ 71425 /ΓΔ4/26 -06-2024, εδώ.